tisdag 23 juni 2009

Jippi

Idag är det sommar i Uddebo och vi har varit och badat och pratat om Gula huset, som vanligt:)
Det händer mycket nu, i dagarna har vi fått reda på att vi har fått beviljat stöd från både VG regionen samt Sjuhärads kommunalförbund. Detta är stort och innebär alltså att vi kommer kunna genomföra alla de projekt vi sökt pengar för. Idag satt vi där på badstranden och bara spånade loss om alla möten, alla människor och alla ideér som kommer kunna äga rum i Uddebo de närmaste åren. Det här är helt fantastiskt! Kl 14:00 idag träffade jag också Björn från Nääs och Tommy Pettersson för att prata om byggnadsvårdkurserna och det Akfro rum som planeras att byggas i Gula Huset. Det var också med en kvinna från en KY-utbidning och det finns nog stora möjligheter att göra en kurs i samarbete med dem. Vi kommer träffas och prata mer om detta efter semestern. Precis när jag skulle åka från GH så svängde det in en bil med nervevad ruta och de i bilen såg väldigt nyfikna ut. Det visade sig vara en konstnär och hans mamma som var ute och fotade till ett konstprojekt men hade ingen aning om Gula Huset och blev jätte intresserade när jag berättade om det. Så klockren tajming, hoppas de kommer hit igen. Jag vill bara att det ska finnas massa tid för detta nu men jag har 3 veckor kvar på mitt jobb och sen slutar jag där för att bara ägna mig åt Gula Huset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar