torsdag 30 juli 2009

Vernissage


Vi har verkligen haft fullt upp och jag har tänkt så många gånger att jag skulle ta kort på hur arbetet fortskrider och varje gång glömmer jag kameran hemma. Kanske kan det göra alla ännu mer nyfikna på venissagen på lördag. Denna veckan har iallafall präglats av Pontus Höök och Obama. Allt ifrån fiskelinor, såpa, vitfärg, gräsklippning, trasigt glas, högtalare, mp3 spelare, traktor, nycklar, lampor, möten, bubbel, städning och åter städning har det handlat om. I onsdags kom även radiosjuhärad, TV4, STT och BT så ett tag var det nästan slagsmål om vem som skulle få intervjua Pontus. Ni kan se och höra de olika repotagen på deras hemsidor, och bilden som jag fick tag i här är från Bt:s repotage. Men det har varit mycket trevligt att få se utställningen växa fram och se Gula Husets potensial som mångsidig utställningshall. Vi hade sån tur med belysningen också, det fattades nämligen 4 st små spotlights och när vi var på Nyansa i Tranemo så såg vi att de hade likadan lampor som de vi behövde. Jag frågade då om vi kunde få låna några av de som inte var igång till utsällning och tänka sig, det fick vi. Sen behövde vi 10 st nya lampor och åkte till Elbyrån i Tranemo och när vi kom dit och berättade om utställningen och föreningen så fick vi alla 10 gratis. Det lönar sig att handla lokalt! Självklart ska vi sprida ryktet om vänligheten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar