tisdag 25 augusti 2009

Gula Huset dagen

Det var så bra, allt funkade precis som vi tänkt oss förrutom att jag låste in bilnycklarna i bilen på morgonen :) Dagen började tidigt för mig, kl 06 gick jag upp när familjen sov och målade klart alla skyltar. Sen firade vi Thomas som fyllde år och försökte ta det lite lugnt på morgonen. Jag åkte iväg för att handla en kort sväng men eftersom jag klantigt nog låste in bilnycklarna blev det en ganska lång och nervös sväng. Jag var väldigt nära att göra sönder en ruta men som tur var kom bilmeckarUlf och räddade dagen. Väl hemma skulle en massa saker fixas och ställas iordning. Ljus och ljud kopplades in och precis innnan kl 14 fyllde jag upp den första kannan kaffe. Det kom mycket folk, vi hade ju ingen aning om hur många som nåtts av nyheten om världens första ankrace i Uddebo. Vi började med lite tal och invigning av leaderprojketet med Eva-Karin Haglund. Sen entrade Tommy Lindskog den röda mattan och startade konstauktionen som gick fantastiskt bra. 17 000 kr blev det från alla skänkta verk och fågelholkar, 17 000 som går direkt till material till Gula Huset. Det vara en märklig känsla när folk eldade upp sig och började bjuda över varandra medan konstnärerna stod bredvid.
Kl 16 :00 iförde vi oss våra ankdräkter och gick ut på catwalken för att folk skulle få satsa på den snyggaste och snabbaste ankan. Den "snyggaste" vann Claes Blixt (men jag tror det var uppgjort:) Sen skulle vi hoppa i vattnet och det var så kallt att man slutade andas och jag som dessutom varit sjuk hela veckan, jävligt dumt gjort. Vann gjorde Vilgot Starrén som lätt simmade förbi alla andra medan publiken stod på bron och hejade. Sen hade vi fest i vårt GULA HUS. Tack alla som var där.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar