onsdag 13 januari 2010

nytt år samma hus

Varje gång vi träffas tänker jag att nu skulle jag haft kamera så att jag kunde göra något trevligt inlägg på bloggen, men så blir det aldig för kameran ligger hemma Staffan har varit på öland så hans superduperkort blir det ändå inte. Så istället blir det ett inlägg utan kort, det går väl det också antar jag. Under dessa kalla veckor som varit har Gula huset som byggnad stått lite i dvala men trots det har det kokats mer kaffe och te än någonsin. Magnus kom nämligen på den fina ideén "housewarming party". Det innbär att man går hem och äter/fikar hos någon som i sin tur får huset uppvärmt av ca 10 personers kroppsvärme, en riktig hit har det blivit:)Under dessa partyn har vi självklart även pratat Gula Huset, inte minst logga, lyft och lägenheter. Vi har också haft besök av två trevliga skåningar som heter Fabian och Rebecca, de var här på nyår och tittade på hus. Det blev lite nyårskalas med sambatåg och pulkaåkning också och jag hoppas att de kommer tillbaka snart. Igår fick jag ett mail från en Henrik som hade hittat oss på alternativ och han var också nyfiken på boende i Uddebo, tänk va, att det bara sker hela tiden. Vi bygger ett sammanhang.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar