tisdag 9 februari 2010

lyftet

Då har vi gjort det vi fasat för en längre tid, vi har lättat på huset för att se om det gick att lyfta och vi fick tom in två timmervarv på nordvästra sidan. Vi började på fredagen och hade vi besök av två timmermän som visade hur vi skulle gå till väga och hjälpte oss att sätta upp följarna. På lördagen började vi känna på huset cm för cm och eftersom huset inte verkade ha något emot det fortsatte upp till 9 cm. Det var en hel del jobb med att passa in och mäta men tack vare hjälp från timmerfolk och alla från föreningen så gick det bättre än väntat. Nu laddar vi för nästa bygghelg då vi planerar att lyfta resterande del av huset. Efter denna helgen känner jag så många blandade känslor, så stolt över att vi lyckats komma så här långt, så orolig för hur vi ska lyckas göra resten, så stressad över allt vi ska hinna med i vår, så glad över att vi gör det här tillsammans!












1 kommentar:

  1. Hej Allihop.
    Det är ett fantastiskt fint arbete ni utför med Gula huset!!!
    Jag har en fråga, om ni vet någon bostad med vedeldning som är ledig eller kommer att bli ledig? Jag bor just nu i Bergslagen men vill flytta närmare Gbg där jag har min dotter m familj. Tacksam för feedback.
    Vänligen Yvonne Eriksson Barusta
    (vän till Veronica)

    SvaraRadera