tisdag 27 april 2010

såmarkand

såååå fint det kan va, t.o.m vädret var på vår sida. visst var vi lite nervösa dagen innan; hur många kommer, blir det regn, vad vill folk ha m.m. men precis som alltid så löser sig allt och när vi kl 9 började ställa upp borden och och lägga på dukar kändes det riktigt bra att bara få vara där med alla härliga människor, anna, claes, sandra, vernoica, johan, linnea, johannes, emilia, thomas, staffan, filmarna, barnen och alla som kom dit och handlade. och som extra bonus så sålde alla faktiskt riktigt bra, både sättpotatis, lotter och plantor. när kl började närma sig 14 och vi hade utlovat snigelrace hade vi fortfarande inte bestämt helt hur vi skulle göra, sniglarna hade ju inte vaknat men race skulle det bli. fyra tappra deltagare ställde upp med silvertejp runt händer och fötter och en svart sopsäck över kroppen låg vi på marken som om vi väntade på att bli kastade i ån och dränkta. startskottet gick och vi skulle försöka åla om framåt över presenningen. thomas vann såklart, det visst jag innan eftersom han aldrig går in i något utan att ge mer än den som tror sig vara bäst, i det här fallet claes tror jag:) men det gör inget, det var kul och jag längtar tills nästa race, vad det nu kommer bli?

2 kommentarer:

  1. Jag gjorde så gott jag kunde:)
    SnigelClaes!!!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Hur kommer man i kontakt med föreningen?
    Har ni någon mailadress?
    Hälsningar
    Sara

    SvaraRadera