söndag 15 november 2009

Händelsrik helg


Det har varit en trevlig novemberhelg med en massa trevliga människor. I lördags var det dags för fönsterrenoveringskurs i Gula fabriken i Tranemo. 11 personer samlades kl 09:00 för att lära sig ta hand om fönster och alla tyckte hantverkaren Per-Anders var jätte duktig, lyckad kurs igen.
Jag kunde tyvärr inte medverka på kursen eftersom jag hade fullt upp med att lura med min kära mot till Gbg på överraskningsfest. Helt ovetande om att 15 personer hon tycker om satt och väntade på henne på Hagabion hade hon fullt upp med at planera kvällsmat för mina två bröder som båda bor i Gbg, de var givetvis med på luret så vi fick glatt spela med när hon skulle in och handla på hemköp. Tillslut fick vi med henne in på restaurangen och inte förrän hon såg större delen av sällskapet förstod hon varför hon var det:) Det är inte ofta man lyckas överraska utan att de anar något men i det här fallet gick det perfa!En mycket trevlig kväll som faktiskt avslutades hemma i Uddebo hos Claes och åsa i Visionshuset. Där hade de lite samkväm i sann Gula Huset anda. Det finns så många bra människor!
I söndags var det trevligt av en annan art, det var nämligen visning på Konsumhuset och jag fick äntligen träffa ägaren Rolf. Eftersom har är sjuk fick han sitta kvar i bilen medan vi kollade runt från källare till vind. jag, Erik, Susanna,, Andreas och Christian. Inne i Huset finns bla 25 st veteranbilar i varierande skick. Huset i sig är ganska dåligt så det gäller att det är någon med renoveringsintresse. Det har varit sååååååå vackert en gång i tiden, tänk om nån ville fösöka återfå den skönheten. Som det är nu begär han 425 000:- vilket jag tycker är alldeles för mycket men förhoppningsvis vill han att huset ska tas om hand och tycker att det är roligt om nån ung engagerad människa får ta över det, man kan ju alltid hoppas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar