söndag 20 december 2009

Mariestad

I helgen var vi i Mariestad, jag tog med man och barn upp för att försöka sälja in en kurs till en hantverksskolan DaCapo.Vi hade redan innan pratat med pogramansvarig för trä och fått reda på att skolan inte kunde köpa kursen men däremot var vi välkomna att informera om den för eleverna så att de skulle kunna vara med en helg. Väl där fick jag prata med Göran som är programansvarig och en lärare som heter Nils-Erik. De blev båda väldigt nyfikna på projketet men tyckte samtidigt att det var ett stort och lite galet påhitt, speciellt när jag sa att vi gör det för att vi tycker det är roligt:) Jag fick en hel del bra tips på timmermän och kunniga inom lyft av stora timmerhus. Vi pratade lite om arbetsmiljöföreskrifter och vikten av ett bra förarbete på alla områden. Det är ju alltid bättre att kolla upp för mycket om vad som gäller. Efter det mötet tog jag över barnen och Thomas träffade elverna, och det som dem trodde skulle handla om en specifik kurs blev istället ett entusiasmerande föredrag om männiksorna, ideérna och huset i Uddebo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar