söndag 21 mars 2010

Märklig Lördag

Saker kan ske så snabbt utan att man kan vara med och påverka alls. Vi står och jobbar och plötsligt ringer en arbetares telefon; hans bror ha dött och man vet inte vad som hänt,han vaknade aldrig på lördags morgonen. Glädje byts till sorg. I tre dagar hade de arbetat i Gula Huset med syllbytet och plötsligt iväg till Skåne. Jag blev så kall i kroppen fast jag aldrig hade träffat brodern, inget går att säga. Strax efter det kanske tagen av situationen brakar Johan igenom golvet och ligger med spretande armar och ben mitt i loppishögen, helt oskadd men chockad. Folk börjar mumla om dålig dag men vi jobbar på. Allt fler dyker upp, folk jag aldrig träffat tidigare och alla griper tag i närmaste verktyg och börjar riva. En kraftfull stämning med enad vilja, att bygga på det där jäkla huset!


1 kommentar:

  1. yo hej å va fina yellowhouse bilder--- tycker förresten att ni ska länka min blogg oxå linnearosenqvist.blogspot.com tack!!!!

    SvaraRadera